Hej!
Mitt första inlägg på detta forum. Lite trist med en fråga angående mina problem med mina 142a från 71. Kanske kommer upp i showroom lite senare =)
Nåja.. Till frågan =)
Vet inte riktigt när det uppstod men upptäckte det efter mina bromsrenoveringar. Fick lov att byta bromsslangar fram efter att ha haft anliggande bromsar.
Bytte då ett bakdäck och efter att ha kört 4 mil upptäcker jag att i speciellt låg fart är det ganska kraftiga vibrationer bakifrån bilen tycker jag. Misstänkte ju då direkt att det var något grovt fel på det däcket som jag sist bytte ut eftersom det kom från skroten.
Dock bytte jag tillbaks till sommardäcket för att utesluta det men det gav inget.
Det jag tycker är som vibrerar/skakar är kanske från lådan alternativt bakaxeln. Tycker att det sjunger lite när man kör på ettan och tvåan. Vibrationerna är inte beroende av växel i eller ur och inte heller så mycket av gaspådrag/motorbroms. Dock märks det mest på gaspådrag på tvåans växel från tomgång.
Vad tror ni det är för fel? Ska tillägga att bilen endast har gått 14200 mil och har dokumenterat det på alla besiktningspapper.