För ett tag sedan såg jag att CVI Automotive börjat sälja nytillverkade nummerskyltsbelysningar till 140-serien. Man begär 1500:-/st och det verkar som att dom är kompletta med "platsribba", och belysningarmaturer.
I helgen surfade jag in på VP-Autoparts sida och kunde då konstatera att även dom säljer nummerskyltsbelysningar för 1500:-/st. Och då undrar man ju förstås om det är samma nummerskyltsbelysning som de båda företagen säljer?
När jag under hösten besökte en marknad så var det en där som hade en nytillverkad nummerskyltsbelysning komplett med armaturer och kablage, men han begärde 2500:- för den. Här kunde man se att armaturerna var av grå plast och att. Såg bra ut men hade lite porer i kromet eller gjutningen.
Så jag undrar är det någon här som har koll på hur många nytillverkade varianter av nummerskyltsbelysningar det finns ute nu?
Är det 3 olika eller är det en och samma?
Är det någon som beställt och fått en nummerskyltsbelysning från någon av ovanstående företag? Skulle vara kul att höra lite om utförande, kvalitét och passform.