Knixen skrev:kikade på VP, stog i prislistan att de skulle ha mängder med överdrag mm men jag hittade inga på hemsidan. Jo, tvättat och gnuggat har jag ju gjort men dom är ju solblekta som sjutton. De ligger bara i garaget och tar plats, tänkte jag skulle försöka hitta på nåt och få dem fina igen, har ju röd tygklädsel i min 142 original men hade varit mysigt med galon om man fick ordning på dem.
Jag kan ju se om jag kan få tag på sån där vinylfärg och testa på ett nackstöd eller så, och sen skriva här i forumet om hur resultatet blev. När man läser om det på nätet så verkar det som om man helt enkelt spraymålar sätena. Man ska tydligen vara otrolig noga att rengöra ytan först, har inte läst om någon som har provat som tyckt att det har spruckit eller flagnat. Fan tro´t....
Tittade på ett avnsnitt "Whealer Dealers" härom dagen, om ni hört talas om det. I det avsnittet så målade de sätena med nån speciell färg som klarade att böjas m.m.. Dem lämnade in sätena hos ett proffs och det blev riktigt snyggt. Såg som nytt ut. Tror det var avsnittet då de renovera en Bentley, kan kolla upp den om så önskas.