jonte skrev:kolla så kylaren inte är igensatt,kommer det värme i bilen?ingen som har
bytat termostat tidigare och vänt den på fel håll?
Jodå, jag får fint med värme
Vet dock inte om dom före mig har bytt termostat och vänt den fel väg.. Någon som vet vilket håll den ska sitta?
Kommer dock inte ihåg hur den sitter nu..
------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu har jag varit ute och "felsökt"! Lite jobbigt bara att det är nånting som drar slut på batteriet hela tiden, tur man har laddare
Skulle ju kolla om det bubblade i expansionskärlet när bilen var igång och visst gjorde det det! Man såg dessutom att det var olja i vattnet
Huvvaligen! Men tur som jag har så ringde min käre far och sa följande:
"Jag kan komma förbi på söndag och lämna av min bil så får du köra den medans jag tar din bil till verkstan". Som skönt att ha en biltokig far
Det tråkiga är ju bara att jag måste köra en gul gammal Opel, hade ju varit fint om han också haft en 142
Så med bubbel och olja i expansionskärlet och väldigt vit rök (och mycket) så vet jag inte om det kanske skulle kunna vara en spricka i toppen? Eller trasig packning, vad tror ni?
Topplockspackning och blockpackning, är det samma?... Kanske är en dum fråga men jag är lite förvirrad
------------------------------------------------------------------------------------------------
Ser nu att jag använder en del smileysar.. En del brukar störa sig på att man använder mycket smileysar och sådär men jag har det s.k. "msn-syndromet".. Det kommer automatiskt