Vid inköpet för en vecka sen så var den väl inte världens vackraste syn med 240 fälgar och dubbdäck, dessutom överdragsklädsel och totalt genomskitig med lera och dynga överallt.

Men med bara 15400 mil på mätaren och i stort sett alla gamla papper och historia på bilen så är den intressant. Original köpekvitto och garantibevis finns också kvar. Likaså instruktionsbok och de flesta bes.dokument mm. Den har haft 2 ägare innan mig.
Nåväl, första helgen började med motorummet:

3 timmar senare:

Efter det började jag på en yttre tvätt, det fanns gissningsvis 2 kilo lera under var skärmkant bl.a.
Och nu i veckan som gått så har en polermaskin inhandlats och använts flitigt, tak, huv och baklucka har blivit lite blankare. Inredningen har misst sin överdragsklädsel och under den fanns en perfekt svart galoninredning. Inga sprickor eller skavanker alls, nya gummiband under stolsitsarna hade jag redan köpt hem till min Amazon men dom fick komma till användning här istället. Originalradion funkar finfint, och på det hela är det en kanonbil.
Men ingen kanonkulabil då, 75 hk ska dra runt en styrservo också så den är ju lite trött. Ok, ni kanske undrar hur den hamnade under huven?
Orsak var att Gubbens fru var lite väl stor så originalratten och hon fick inte plats tillsammans på förarsätet så en liten sportratt fick införskaffas. Vad händer då med en ettförti? Jo den blir jäkligt tungstyrd, så därav servo från en 164 som monterades av Volvoverkstan..

Efter att bilderna tagits så har inredning, stötfångare och däck fått lite noggrannare tvätt och uppsmörjning.. Finns intresse så kommer fler bilder snart..
Over and out..