Påminnelse om användarnamn/lösenord Glömt användarnamn/lösenord? | Registrera Registrera
Svenska Volvo 140-klubbens forum • sprucken soppa pumps packning..

sprucken soppa pumps packning..

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

sprucken soppa pumps packning..

Inläggav deluxe » 2008-11-08 18:20

Hello boys.

Ja bytade soppa pump på \"Doris\" i middags då den gamle bestämt sig för att inte funka mer.

Trodde att ja hade en bra liggandes i gömmorna men den visade sig vara kass den me :evil: . Och det enda stället i närheten som har öppet och har soppa pump till b20 hemma va ju biltema. Så jag flög dit o inhandlade en ny för 199 riksdaler.

Men som vanligt me biltemas grejer så passade den sådär... :x Armen på pumpen var mycket bredare än orginal vilket gjorde att bakelit distansen som sitter imellan inte gick på armen :x morr. Så jag fick fila lite på distansen och pröva sen o trä på den, men då de va tajt så ville den inte riktit o sprack i ena hörnet :x :evil: :x :evil: :evil: :x Morr morr dubbel morr jävla helvetes biltema jävels mög!

Och tjocka släkten va på intågande eftersom den årliga Gåsamiddan skulle intas idag, så ja bara skruva på skiten o parkerade bilen.

Jag såg inget läckage på den lilla biten ja körde o parkerade bilen, men tror ni de kommer börja läcka eller?

Naturligtvis har ja ingen distans hemma o var kan man beställa nån?
Volvo 145 deLuxe 71:a (finbilen),
Volvo Duett-Roadster (nyaste projektet) i full gång.

Plötsligt börjar ja tycka att mina stötfångare ser löjligt små ut.. suget efter att byta mot en -74:a börjar bli stort nu...

Bild]
Användarvisningsbild
deluxe

Inläggav hugo544 » 2008-11-08 20:00

Köp en av KG trimmning, jag har köpt där och det funkar bra..

Vill du köpa begagnat så har jag en så´n. :D
Användarvisningsbild
hugo544

Inläggav fretchi » 2008-11-09 00:06

beror ju på var den spruckit. är det i nederkant kan den börja läcka men är det mer upptill kan det nog gå bra.

du märker ju eftersom du kör :)
//Fredrik
'67 144 automatic | '72 164E | '81 244 GL/Turbo
www.swecars.com
fretchi

Inläggav Hasse63 » 2008-11-09 12:34

Har har kört med en distans som var i två delar. Lite silicon och det höll tätt.

Ringer du KG för 12 eller nått så har du delen dan efter.
:arrow: http://www.volvoamazonpictures.se/
:arrow: http://imv68.blogspot.com/

____..)/.._____..)/.._____..)/..______..)/..______..)/.._____
¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯
Användarvisningsbild
Hasse63

Inläggav deluxe » 2008-11-10 20:31

Tackar o bugar. :)

Sprickan är i nederkant men ja körde te jobbet me bilen idag och den har inte läckt en droppe.

Ja fick tag i en polare som hade en reservmotor till sin PV liggandes så ja ska bomma en distans av han.
Volvo 145 deLuxe 71:a (finbilen),
Volvo Duett-Roadster (nyaste projektet) i full gång.

Plötsligt börjar ja tycka att mina stötfångare ser löjligt små ut.. suget efter att byta mot en -74:a börjar bli stort nu...

Bild]
Användarvisningsbild
deluxe

Återgå till Original