Under sommaren så har jag funderat på att börja sätta ihop en B20 turbo och skulle vella ha lite feedback om setupen som jag har funderat på, jag har tänkt att utgå från en 73as b20a som jag ska renovera och om behov finns så blir det att borra också. jag hade tänkt att kompsänka genom att svarva ur kolvarna(jag ska försöka hålla budgeten innom rimmliga gränser, en preliminär summa är ca 10' ) toppen ska också renoveras och portas lite grann, ett megasquirt ska sköta om bränsletillförseln. och som turbo har jag funderat på ett 850 agg.
det jag funderar lite om är vilken kam jag ska köra med? jag har en F-kam liggande men jag vet inte riktigt om den är mest lämpad för turbo bruk, jag har också en k-kam i motorn som sitter i nu att tillgå om den vore bättre.
och det här med växellådan, vad jag har förstått så hänger m40in inte med speciellt länge, så hur stor(om nån) åvärkan måste man göra på kardantunneln för att få in en m45a? bilen är en 73a. lådan blir ju lutande om jag har fattat rätt, är det något som minskar livslängden på lådan(sämmre smörjning tänker jag främst på)?
måste man ha en speciell sprängkåpa för att få på en M45 på b20in?
är det mycket problematisk att få på en M400 på en B20?
jag har inte tänkt att ta ut några hissnande effekter ur motorn men upp mot en 200hk vore det ju kul om man lyckades kräma ur den