Amarace skrev:Ber om ursäkt på en gång....
Men alltså, du MÅSTE göra saker och ting rätt!
En förpump SKA vara en sugpump, är det från en GLE (normalt sett K-jet då fram till och med 1988) så är det ju ingen sugpump, så mellan Tank och Catch ska du ha en ren sugpump för att säkerställa funktionen.
Men som du säger, byt plats på dom så ser du ju iaf om det är pumpproblem just för själva felet du har nu (om du har bränsle i catchtanken när du testkör). Och du har huvudpumpen under catchtanken??
En annan sak, catchtanken, om det sugs mer bränsle än det trycks in, då kan det väl även bli problem med att det blir vakum i tanken? Och det ställer ju då till med problem också. Edit, bortse från detta, såg att du ju tänkt till där så det är retur från den.
Och som sagt, gick den innan men inte nu, då är det ju något fel med din byggnation av tank helt enkelt.
lugnt. Jag vet att det inte är en förpump, 740in har förpumpen i tanken, och en sån konstig förpump kan ja inte använda, ja tänkte prova med en tryckpump, jag tycker den suger så gott som det går, har ju kollat systemet, har en genomskinlig slang från catchen till tanken, så jag ser att pumpen fyller catchen direkt och den pumpar genom slangen, är catchen fylld som den ska så borde det väll inte spela roll om det heter "tryckpump" eller "sugpump" eller ? dom har väll endå en liten kapacitet att suga och det är ju det enda som behövs, att catchen är fylld och det är den hela tiden alltså jag menar, vi stannade flera gången när den gick dåligt, öppnade bagagen och kollade, catchen = smockfylld. Så då borde väl inte tryckpumpen vara mitt problem?:) yes jag ska prova byta för ja tycker det låter rimligt också med dåligt bensin tryck. Jag självklart har jag huvudpumpen under catchen:) har ju inte glömt vad du sagt:) catchen står längst upp på kullen just framför/bakom baksäte hur de nu blir, och pumpen är på nedförsbacken ner mot tanken, så det rinner:) den börja inte gå sådär konstigt när ja byggde catchen:) jag skrev ju att dagen efter vi körde hem den från skolan va första gånge det hände, då hade jag pumpen under reservhjulsbaljan, som på bilden. Vad jag tror är som du sa att den gett upp, att det komme nåt skit i pumpen dagen efter vi var på skolan med den:)
Edit: för att förklara mer så du förstår mig haha är dålig på att förklara, den genomskinliga slangen från catchen till tanken är ju retur alltså, som sitter längst upp på catchen, och när vi stannar hela tiden så trycker den soppa ut ur den konstant, det betyder ju att catchen är full endå upp och om "tryckpumpen" skulle svika i 10 sekunder eller nåt, så försvinner ju bara soppan lika fort som motorn drar soppa, för har ju returen från motorn dit också:)