Det är lite mek med den här bilen kan jag lova! Bytte tillbaka till min gamla förgasare då jag hade en som jag lånade. Efter jag monterat tillbaks den gamla förgasaren så har bilen börjat dra mellan 3-4 liter milen (inget skämt). Har ställt in Ch skruven på baksidan nästan så mycket det går och har kört med bilen litegrann. Tog ut 1ans tändstift för att se hur det ser ut och det är helt kritvit. Vad innebär det egentligen? Förut har dom varit kolsvarta för att den har fått för mycket soppa.. Ah juste som att det inte räcker med en dålig förgasare och en läckande kylare så har handbromsen fastnat vänsterbak så jag måste ta isär skiten och kolla hur det ser ut också.
Förresten, tycker det är ganska så fult med en grön huv så jag funderade litegrann på att slipa ner den plåtren och låta den få rosta lite. För att få till lite utav ett hoodride stuk. Är det en idé kanske? Vill inte måla den svart då jag tycker det är fult som stryk. Det sista och dyraste alternativet är väl att lacka den samma färg som resten av bilen, men då skulle jag egentligen vilja ha tag på en huv från en 60-talare så man slipper alla listhål och spolarmunstycket på huven.
Letar fortfarande kofångare. Skulle gärna vilja ha en innan classic car week, så är det någon som vet om något i sthlmstrakten så säg till