Gunnar S: Har faktiskt haft idéer på att försöka bygga en replika av den bilen då farsgubben om några år fyller 70, men än är det bara planer och drömmar!
Känns onödigt med allt arbete när trots allt fronten/huven osv är fräscht på denna... Så inga ändringar kommer göras där! Och jajemen, jag säger det igen... Ankstjärten blir kvar!
bodda: Stilen behålls!
Tackar, där ser man!
Kan ju alltid vara bra att ha gamla grejer liggandes, man vet aldrig när de behövs
skanke: Resonerar precis som du där, blir alltför mycket arbete om man ska byta front. Fronten, skärmarna och huven är fräscha på denna så det känns bara onödigt.
Nog för att, precis som du säger, 71-72 grillen är snyggast men det är som sagt för mycket onödigt arbete.
Lynex: Trevliga bilder! Kul att du slänger upp bilder på Walfridssons 142's, vet att Farsgubben och han var nära vänner på 70-talet och hade nästan identiska tävlingsbilar. Har faktiskt ett julkort från PI Walfridsson från 70-talet när han poserar framför sin 142a, kanske ska skanna in den på datorn och slänga upp här?
Din 142'a såg också väldigt trevlig ut!
Jag har sagt det förut och säger det igen, ANKSTJÄRTEN BLIR KVAR!
Gunnar S: Haha, "Gamla rallybilar är nästan bättre än sex..." klockrent citat!
Men håller med fretchi där, vadå nästan?
Har många fler gamla bilder från 70-talet på 142or i rallyskogen. Kan slänga upp dem bilderna senare i tråden
Robban R: Tackar du!
Ja, nog är det mycket velande om den där ankstjärten. Håller ju med om att det inte är så snyggt, men det är ju precis som du beskriver. Den växer ihop med resten va bilen!
Får komma med lite argument som att jag behöver mycket Downforce som trycker ner bakenvagnen så inte bilen spinner löst helt okontrollerat!
Och på tal om din 142'a så tycker jag du ska behålla kofångaren, men det är ju upp till dig!
Och jag vet inte om det är nödvändigt att nämna det igen, men... Ankstjärten blir kvar!
Volvo1968: Nja, är det verkligen vit galon? Svårt att säga faktiskt
Är nog även som du säger, ganska liten chans att det är samma som du har
Men helt omöjligt är det väl inte!
Ja, du får se till att visa han bilderna! Vore ju kul om det skulle väcka minnen hos farsan din!
Jodå, men det har faktiskt ännu inte hänt nåt... Skulle få ett broms-ok av en kompis som skrotade en 142a, men jag har ännu inte fått det. Så ska nog istället beställa en renoveringssats
Tackar för alla fina kommentarer!
Slänger upp två bonusbilder på hur det ser ut hemma nu, har rensat upp gården och carporten från en massa Volvo delar och annat skrot så man får in lite bilar. Vintern är ju här!
Back to the Seventies! Inga moderna bilar här inte, bara finbilar!
Daf Coupén, Pv'n och 144'an!
Och förresten så lovade jag ju att det skulle komma bilder när jag hade satt dit raggartrappa på bakrutan. Jag vet att jag hade en men vart...? Jo, när jag rensade under carporten så hittade jag på den. Sönderkrossad under ett B18 block och massa annat skrot
Så jag ska försöka få tag på en annan istället, sen när den är monterad kommer bilder!
Volvo140 - Backström