Påminnelse om användarnamn/lösenord Glömt användarnamn/lösenord? | Registrera Registrera
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Volvo 142 -73 DL (Update 9/10)

Volvo 142 -73 DL (Update 9/10)

Här kan du visa upp din bil. Renoveringsföljetonger eller bara uppvisning.

Re:

Inläggav Rogge » 2008-07-13 10:52

deluxe skrev:Halloj, Very nice work as always! Rätt jävla kunglig dekal den där haha "Miljöklass 11" Ja måste ha en sån! var hitta du den? 8)

tackar! :)

jag köpte den på power meet, lär nog finnas på Hjul&Vingar i varberg nästa helg..
Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Medlemsnr: 1945
Rogge

Inläggav Rogge » 2008-07-14 20:33

va ute o avreagerade mej efter en pissig dag efter jobbet, då är det bästa sättet att lugna ner sig att plåga volvo!

men det resulterade i följande..

Bild

Bild

Bild

Bild

visade sig att min fina vattenslang som jag haft mellan kylaren o exp kärlet hade hoppat av, slarvat med en slangklammer, så där va inget vatten kvar i skiten.. körde så länge jag vågade rullade med avstängd motor där det va möjligt, kom till där bilderna visar, sen stog tempmätaren lite väl högt, fick bli bogsering hem.. enda gången jag blivit bogserad med denna bilen dock.. vilket är frukstansvärt skönt, då det är bilen som går/gått hårdast oxå.

Rogge

Inläggav hugo544 » 2008-07-14 22:10

aj aj aj.......
Användarvisningsbild
hugo544

Re:

Inläggav Overdriver » 2008-07-17 08:39

Glufsen skrev:Men alltså...Som Amman står nu, rostig och dann med spackelsläpp, primerfläckar, rost osv...Och sen ett fränt takräcke på det...Ett ord: RATROD! Eller Hoodride eller vafan man vill kalla det. Bil med attitydsproblem :wink: Skit i karossen och mickla ihop resten av bilen? Sen bara besikta, dra bort fjädrarna och åååka...
Bara en tanke, du gör som du vill med dina bilar 8)

Hmm hoodride... de hade varit nåt Rogge.. haha! :wink:
Plymouth Duster -73
Overdriver

Re:

Inläggav Rogge » 2008-07-17 17:28

Overdriver skrev:
Glufsen skrev:Men alltså...Som Amman står nu, rostig och dann med spackelsläpp, primerfläckar, rost osv...Och sen ett fränt takräcke på det...Ett ord: RATROD! Eller Hoodride eller vafan man vill kalla det. Bil med attitydsproblem :wink: Skit i karossen och mickla ihop resten av bilen? Sen bara besikta, dra bort fjädrarna och åååka...
Bara en tanke, du gör som du vill med dina bilar 8)

Hmm hoodride... de hade varit nåt Rogge.. haha! :wink:

jävla nötter o sätta griller i huvet på mej ;)

Rogge

Inläggav Hasse63 » 2008-07-17 18:28

Nu när du har en bil \"som går\" då du kör som folk så spelar det ju ingen roll vad du gör med amazonen dock är ALLT bättre än pressen :roll:
:arrow: http://www.volvoamazonpictures.se/
:arrow: http://imv68.blogspot.com/

____..)/.._____..)/.._____..)/..______..)/..______..)/.._____
¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯
Användarvisningsbild
Hasse63

Re:

Inläggav Glufsen » 2008-07-17 18:55

Hasse63 skrev:Nu när du har en bil "som går" då du kör som folk så spelar det ju ingen roll vad du gör med amazonen dock är ALLT bättre än pressen :roll:

Håller med...Kom igen nu Rogge, ihop med Ragglazunken!

Lite inspiration:

Bild

Polarns Bubbla, är ett liknande hoodride/ratrod stuk som jag tycker din Amma vore helt perfekt för :wink:
Bild

Bonnmeckar först, tänker sen...
Glufsen

Re:

Inläggav Rogge » 2008-07-17 21:11

Hasse63 skrev:Nu när du har en bil "som går" då du kör som folk så spelar det ju ingen roll vad du gör med amazonen dock är ALLT bättre än pressen :roll:

jo klart, o jag har väl mer eller mindre blivit övertalad av herr Overdriver (fan oxå)

fast det där med att köra som folk existerar inte i min värld ;) men jag har ju firmabil så :D

Rogge

Inläggav Hasse63 » 2008-07-17 23:11

Du har säkert grejer så du kan få den körbar och då du fått de så dränk in underedet/balkar men olja. åk o besikta och fixa 2orna, glid runt lite... Busa med den grå, den finns det mer delar till... än.

Användarvisningsbild
Hasse63

Re:

Inläggav Rogge » 2008-07-18 16:55

Hasse63 skrev:Du har säkert grejer så du kan få den körbar och då du fått de så dränk in underedet/balkar men olja. åk o besikta och fixa 2orna, glid runt lite... Busa med den grå, den finns det mer delar till... än.

det har han ;) men då det saknar lite smått o gott så blir det väl att jag o Kim (overdriver) köper loss så mycket delar vi kan från en killes reservdels amazon, typ fungerande b18 osv :)

Rogge

Inläggav Hasse63 » 2008-07-19 12:57

Pjuuu 8)

Lycka till :D

Användarvisningsbild
Hasse63

Inläggav Rogge » 2008-07-20 19:54

har åkt på backjobb på volvon, tror topppackningen gick när den gick varm, samt att elpumpen verkar ha havererat.. låter ganska illa..

Rogge

Inläggav Rogge » 2008-09-17 18:21

se på fan!

skaffade ny elpump idag, o skruvade dit den lite kvickt, så small hon igång :D ute o körde lite, skulle upp till macken o tanka, fick soppatorsk på vägen :roll:

upp o slå lite soppa i tanken o köra en sväng, kom hem o såg att jag tror jag har o göra lite till, dels så visslar den som fan, tomgången ligger på 2500rpm, o det va nått äckligt klägg i oljelocket o på insidan av huven.. vatten i oljan. jag som hade tänkt ha henne till HBG på fredag, firma fest lixom :P

Bild

Bild

Bild

men det va skoj att sprätta lite med henne igen :twisted: dock så varvar hon ur dåligt och går inte snabbare än 130, vilket stör mej, vill kunna dra längre, varvräknaren ut helst.. hoppas min topp blir klar nångång så man får friska ventilfjädrar o bättre flås!

köper ny vattenpump imorn o lyfter toppen, sen är jag fattigast i kvarteret, men det kostar ju att ligga på topp :D

Rogge

Inläggav Rogge » 2008-09-18 21:57

då blev man 600spänn fattigare idag då :(

ny vatten pump o toppapackning, sista gången jag köper den sistnämnda på mekonomen, 300 spänn! ska nog beställa hem några från KG istället, så man har på hyllan..

gick ut nästan direkt efter att jag kommit hem o började, brukar bli bäst så om man ska få nånting gjort. klockan va väl halv 5 på ungefär. halv 6 hade jag rivit av toppen o vattnpumpen o började göra rent alla anliggningsytor.. har väl lite rutin på att skruva b20 numer :) vid halv 8 så stack jag ut på provtur efter att ha letat upp en ny lampa till höger strålkastare.. o den blev mycket piggare nu, går bättre o så.. rätt nöjd faktiskt :)

blev bara 4 bilder, sen blev jag för skitig..

grädde nån?

Bild

Bild

ny vannapump :)

Bild

Bild

Rogge

Inläggav Rogge » 2008-09-20 01:02

va på firmafest ikväll, körde 142an...

förs det första, soppapumpen räcker inte till, kan fan inte ens ligga i 120 för soppan tar slut.. blir en till likadan vid löning.

sen på vägen hem så hade jag en polare från jobbet bakom mej i egen bil, o inne i ängelholm så ringde han upp o sa att han ville se lite rondelldrifting, sagt o gjort.. gick väl sådär, fick upp ett ställ, som tog slut, med fullt styrutslag åt höger.. gick ner i diket, men diket tog slut, o blev en gångbana.. inga större skador, men lite reparation får det bli.. bilder kommer imorn..

Rogge

Re:

Inläggav Widen » 2008-09-20 01:50

Rogge skrev:va på firmafest ikväll, körde 142an...

förs det första, soppapumpen räcker inte till, kan fan inte ens ligga i 120 för soppan tar slut.. blir en till likadan vid löning.

sen på vägen hem så hade jag en polare från jobbet bakom mej i egen bil, o inne i ängelholm så ringde han upp o sa att han ville se lite rondelldrifting, sagt o gjort.. gick väl sådär, fick upp ett ställ, som tog slut, med fullt styrutslag åt höger.. gick ner i diket, men diket tog slut, o blev en gångbana.. inga större skador, men lite reparation får det bli.. bilder kommer imorn..

Säge bara:

Grupptryck suger :wink:

Kostar mer än va det smakar...

mvh
Volvo 142 -70 Safarigul nr:100
Volvo 142 GL -71 Guldmetallic Nr:105

http://www.garaget.org/Widen
Användarvisningsbild
Widen

Inläggav Amarace » 2008-09-20 03:14

Angående pumpen, låter osannolikt att en pump som flödar 120liter i timmen inte skulle klara av att förse förgasarna med bensin? Så mycket att köra med är det väl ändå inte?

Borde vara nåt annat som är problemet.

En motor jag hade som var trimmad (bromsad till 170hk, dubbla Weber 45 och Steg \"2,5\" topp, som en steg 3 utan dubbla ventilfjädrar)) som jag ett tag körde med original mekanisk pump gick att köra utan problem, förutom när man accade max, då tog bränslet slut i 150 på trean, men upp dit gick det utan problem. Accade man lungt gick det bra upp till toppfart. (med Facet el pump drog den fullt ut på alla växlar)
Amarace

Re:

Inläggav Rogge » 2008-09-20 11:49

Widen>> Mjo så är det ju, men men.. man måste ju prova oxå, det är ju det bilen är byggd för, att leka med..

Amarace skrev:Angående pumpen, låter osannolikt att en pump som flödar 120liter i timmen inte skulle klara av att förse förgasarna med bensin? Så mycket att köra med är det väl ändå inte?
Borde vara nåt annat som är problemet.

En motor jag hade som var trimmad (bromsad till 170hk, dubbla Weber 45 och Steg "2,5" topp, som en steg 3 utan dubbla ventilfjädrar)) som jag ett tag körde med original mekanisk pump gick att köra utan problem, förutom när man accade max, då tog bränslet slut i 150 på trean, men upp dit gick det utan problem. Accade man lungt gick det bra upp till toppfart. (med Facet el pump drog den fullt ut på alla växlar)

ja jag vete fan.. ligger man på fullgas så börjar han hacka o o bete sig, som om soppan vore slut, släpper man av lite i några sekunder o kliver på igen så vaknar han igen. det märker man även om man står på tomgång, o gasar till o kikar på tryckmätaren på regulatorn, så sjunker den ganska bra..

men det kan ju oxå va tändningen elelr ventilfjädrarna som inte hänger med, vad vet jag?

Rogge

Inläggav Rogge » 2008-09-28 20:51

enligt den infon jag har blivit tilldelad om motorn o allt sånt, så verkar det osm att kammen är på tok för vass för min nästan orginal spec. så det blir väl till att byta till en D-kam istället tror jag, o ser hur den reagerar på detta..

idag fick jag bytt hjälpstyrarmens fäste, va ut o provade en sväng om den styrde som den skulle, o det gör den, fast nya bekymmret är att muttrarna som håller fast byxröret i grenröret rallar loss, vilket gör att den brölar jävligt mycket, o dessutom går som en potta..

bilder på förödelsen som blev när jag va o kollade närmare på gräset i diket.

Bild

Bild

Rogge

Inläggav ulven » 2008-09-28 22:28

Oj oj :?

Sådär blev det för mig när jag kollade läget på en sjö (på vintern :wink:)

Dock en duett men ändå!

Jag tar bort bilderna om du tycker att dom inte hör hemma här :!:

Bild

Bild

Det är inte så kul, svårt att hitta ett fäste också tycker jag :!: Fick ta från en amazon och det blev ju inte direkt så bra som det var från början :(

:)
Bild
Användarvisningsbild
ulven

FöregåendeNästa

Återgå till Showroom