Updates på Sida.1!
Tjena!
Ny på forumet här & har kikat runt mycket på projekt, så fick en snilleblixt... iväg med a-traktorn (duett, nyrenoverad) till växjö och mot närmsta idiot med en 142 och köpa och renovera..
så nu har den anlänt hemma och projektet har börjat..
den ska genomgå all sorts avrostlagning och få en ny look... då jag ska ha den som 18års bil så blir det lite ändring i motorväg också. jag är 17år nu och fyller 4 april så bara att jobba på!
Göras :
Klart [x]
Påbörjat [/]
Rostlagas []
Lackering Utav Hela Bilen []
Byta Packningar i motorn []
lacka upp motor []
byta undrebärarm högerfram []
framvagn in på blästring []
fixa bromsarna []
ny matta i kupén []
sänkas []
lägga igen "kofångarhål i fronten" []
Bort med Sparklådor & på med rakplåt [/]
bakaxel på blästring/slipning hemma med stålkraffs []
Kaross ;
Lack : Laserblå med vitaränder [], för att få fram "räjsning stuk"
Sänkning runtom []
Raka "sparklådor" []
Motor ;
Turbo []
Extraktor []
Dubbla weber 45or (liggande) []
(allt kommer med tiden, måste tänka på ekonomin oxå!)
m.m
mycket bilder och uppdates...
bilderna talar för sig själv, ingen bild direkt efter köpet så har bilder under "renoveringen"
håller på o svetsar osv ute för jag inte orkar skita ner för mkt i garaget
Updatering 10/08 - 2010!
Tjenare!
Inte så värst mkt har hänt med bilen då det regnar ute & gasen är slut till svetsen, då det regnar ute vill jag inte hålla på o svetsa o kapa o dyligt.. skönare att vänta tills solen kommer så jag sliper skita ner allt för mycket i garaget..
Men därimot har jag påbörjat motorn & inhandlat diverse saker, bla färg till motorutrymmet (färgen blir likadan utan på sen).
& en såkallad "teaser" på färgen! .. motorn lackeras imorn troligen - lite små lir kvar på den innan den sprutas (riktig 2k färg). ja, sen kommer updates när det händer någonting..
& bonus bild på vädret i Örebro, Stora Mellösa! :p
på återseénde.
/
Persson