Påminnelse om användarnamn/lösenord Glömt användarnamn/lösenord? | Registrera Registrera
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Semesterbilen :) [Inte på gång igen!]

Semesterbilen :) [Inte på gång igen!]

Här kan du visa upp din bil. Renoveringsföljetonger eller bara uppvisning.

Inläggav Rogge » 2008-02-15 15:10

ja det är nån lirare som har massa bilar där ;)

Robban>> har lagat din gamla golf idag, ett vattenrör som sprungit läck, fick rycka ut igår kväll på jour jobb nere i båstad, men det blev bogsering hem, så fixade jag ett nytt rör idag o har bytt det..
Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Medlemsnr: 1945
Rogge

Re:

Inläggav Rogge » 2008-04-02 22:21

Rogge skrev:givetvis :D

nu ska jag bara leta upp elvis till backspegeln oxå :D

(fast då får man väl bara spela blue hawaii i bilen ;))

TADAA :D:D

Bild

tack så mkt Kim! (Overdriver)

Rogge

Inläggav Rogge » 2008-05-19 20:49

har eventuellt raggat tag på ett takräcke till min darling nu :) en polare som hittade det inne på logen, på sin gård.. :D han va inte säker på att det va till 145, men såg ut som det. o va det det, så skulle han hålla det till mej..

så frågan är, vad ska man ha på det? har lite olika alternativ.

-ett par flak pilsner är ju givet, gärna i back

-skidor (givetvis monterade året runt) gärna med nån oldscool remmar, typ läder

-höbal (om inte annat så ska den på till vallåkra, tyvärr så kör ju bönnerna runt i kring här bara ensilage)

-snöskyffel

-bensindunk

ös på med förslag :D

Rogge

Inläggav hugo544 » 2008-05-20 19:39

Ett sönderbörnat däck eller ett bättre begagnat reservhjul
Användarvisningsbild
hugo544

Inläggav deluxe » 2008-05-20 19:59

Lätt en tom ölback! Den gamla mossgröna eller oranga sorten.

Jag vet en kille som slog en yxa genom taket på sin. Sen svetsa han fast den för han tyckte de såg coolt ut. Gick inte så bra på besiktningen dock :?

Men allt är tillåtet i krig o fred!
Volvo 145 deLuxe 71:a (finbilen),
Volvo Duett-Roadster (nyaste projektet) i full gång.

Plötsligt börjar ja tycka att mina stötfångare ser löjligt små ut.. suget efter att byta mot en -74:a börjar bli stort nu...

Bild]
Användarvisningsbild
deluxe

Inläggav Wire72 » 2008-05-20 22:13

Kanske några av mililtärens utrustning från någon utförsäljning, går att fynda billigt, snöskor och kanske någon gammal trälåda med explosiv var eller nått, Dom har ju fina skidor med av gamla stuket, med tillhörande pjäxor.. :wink:
Gammalt och rostigt skrot glimmar alltid i mina ögon..
Wire72

Inläggav Overdriver » 2008-05-21 12:36

Hade en 9tums plåtfälg på mitt ett tag... på Vallåkra bl.a.
Plymouth Duster -73
Overdriver

Inläggav ulven » 2008-05-21 18:15

En julgran
Användarvisningsbild
ulven

Re:

Inläggav Rogge » 2008-05-21 22:58

Wire72 skrev: Dom har ju fina skidor med av gamla stuket, med tillhörande pjäxor.. :wink:

då skulle man ju haft fatt i en skyltdocka med :D

Rogge

Inläggav Rogge » 2008-06-20 10:48

det börjar närma sig med denna bilen nu... :D

har tagit semester sista veckan i juli och två veckor in i augusti, tänker åka upp första helgen, skickar upp mor o moster med delar veckan innan (de kör hästlastbil)

att göra:

byta bränslerör o slangar

rensa tanken

byta övre länkarm höger fram

svetsa lite i trösklar och ett länkarmsfäste till bakvagnen

serva motorn

byta tänddelar

ställa ventilerna

städa ur o tvätta.

byta huvöppningsvajern (kärvat fast)

fixa nått ljud i den. i värsta fall duger telefonen med handsfree :)

denna sommaren SKA den köras hem, funderar på en roadtrip iår igen. dock utan flickvännen (som gjorde slut strax efter gotland förra året :cry: ) men tänkte så att sista veckan, måndagen den 11:e augusti att jag rullar mot göteborg, om min far i Järna, sen småvägar o största möjliga mån. om götborg o sen hemåt.

varför småvägar? jo för att kunna lunka på i min egen takt, ta det lugnt, o bara glida, vara ett med vägen o bilen. på ett sådär route 66 romantiskt vis, komma från allting o bara njuta av tiden. är jag knäpp? hell yeah!

see you on the roads!

Bild

Rogge

Inläggav deluxe » 2008-06-20 13:44

Väl Talat Broder! Finns inget finare än o lunka på småvägar i 70 knyck. Alla rutor nervevade, B20:n sjunger på så fint, \"On the road again\" me Willie Nelson på bandaren, stanna i en liten byhåla o ta en glass, köpa lite (eller sno hehe) jordgubbar längs me vägen. Varva ut pärlan imellanåt på rakorna, men bara i maklig takt. Suck... De blir nog en runda ner till Österlen nästa helg om där blir tid. Världens bästa plats att Crusa runt på. Massor me kringelikroka vägar o småbyar. Stanna till i kåsebärga o köpa en rökt makrill.. suck :roll: :D Fan va trött man e på o jobba nu.
Volvo 145 deLuxe 71:a (finbilen),
Volvo Duett-Roadster (nyaste projektet) i full gång.

Plötsligt börjar ja tycka att mina stötfångare ser löjligt små ut.. suget efter att byta mot en -74:a börjar bli stort nu...

Bild]
Användarvisningsbild
deluxe

Inläggav Johan » 2008-06-21 01:33

Låter ju som en skön idé, hade nog gjort samma sak, ifall man hade haft råd med bensin... Ett bensinpris på över 14 kr litern är inget hurra för oss ungdomar som ska klara oss på de pengar vi får ihop på sommarjobbet hela året... Sen studiebidrag på 1050 kr i månaden, räcker ju knappt till en tank,., :?

Men jaja, nog snackat om det. Ska du till Järna, (det Järna som ligger nära Södertälje), åker du ju fan så nära mig... Bara att höra av dig ifall nåt trasslar då, har massa B20-delar o annat smått o gått ligger.. Och så självklart verktyg o lite första klassens kunnande... (host host)
Kör en 142 DL från 1974..
Johan

Re:

Inläggav Rogge » 2008-06-21 08:55

Johan skrev:LMen jaja, nog snackat om det. Ska du till Järna, (det Järna som ligger nära Södertälje), åker du ju fan så nära mig... Bara att höra av dig ifall nåt trasslar då, har massa B20-delar o annat smått o gått ligger.. Och så självklart verktyg o lite första klassens kunnande... (host host)

precis det järna, min far bor i östanå där.. kan ju svänga förbi även om ingenting trasslar ;)

Rogge

Inläggav Rogge » 2008-07-29 20:21

nu är det nära som fan. flyger upp till el stockholmo imorn. skickade upp lite större delar till sthlm med mor förra veckan.. men glömde ju lite smått så jag får ju ta med det på flyget istället.. väskan blir ju tyngre men vafan lixom? man är väl raggare? 8)

blir väl att jag börjar skruva lite i helgen.. ska träffa lite folk först som jag inte sett på länge. så då håller man sig inne i stan. sen ut till mitt barndomshem (usch va gammal jag låter, 8 år sen jag flyttade därifrån nu) o till min älskling med ett hjärta av gjutjärn. ge henne lite kärlek o besikta henne. sen wheels nats i barkaby den 9:e så rullar jag väl hem henne runt den 11-12:e..

tänker nog köra först söderut till min far i Järna, sen vidare mot Gbg o sen hemåt. räknar med att va hemma typ den 13-14:e

Rogge

Inläggav jonte » 2008-07-29 22:21

okej,lycka till med besiktning och hemfärden :)
jonte

Inläggav Rogge » 2008-08-04 22:02

då har man kommit igång lite..

tanken är rensad o på plats igen. va mycket dynga i den.

sen tropr jag rosten förökat sig lite över året som gått.

har lagt ca en kvarts kvadratmeter ny plåt i golvet på högersidan bak. byggt upp plåt runt högra länkarms infästningen i bakaxeln, ska fixa till innertröskeln o sy ihop den med golvet innan jag loppar dit den nya tröskeln på högersidan. sen väntar samma sak på vänstersidan. + att reservhjulsbaljan ska lagas upp och övre länkarmen på högersidan ska bytas i framvagnen..

utöver all rost, så skulle jag vilja hinna dammsuga ur den, tvätta inredningen o lite sånt med.. tänkte rulla till min far på söndag kväll eller måndag, o sen till göteborg o sen över halmstad o hem..

bilder kommer senare.. glömmer ju bort att fota i stridens hetta.

Rogge

Inläggav Wire72 » 2008-08-04 23:34

Låter som ett bra dagsverk,, Ser fram mot lite bilder :)
Wire72

Inläggav Rogge » 2008-08-05 17:29

jo det va rätt bra ös igår på den sletne mekanikern.. :P

idag så hqar jag inte hunnit så mycket, vart inne i stan o köpt lite smått o gott som saknats.. typ en tröskel till vänstersidan..

sen kom jag igång nu på eftermiddan vid halv 5 ungefär.. hinner svets lite granna bara sen tog svetsgasen slut :( skit oxå..

får väl pilla med annat som ska göras med, ska ju fortf byta en länkarm, sen kan man ju tillverka plåtbitarna som ska loppas fast o punkta dom, blir ju inte bra utan gas, men får man dit dom kan man ju helsvetsa imorn.

Rogge

Inläggav Rogge » 2008-08-06 22:10

tröskeln är på plats på vänster sidan. skulle ha ut bilfan o vända på den o börja kapa på vänstersidan medans färgen torkar på högersidan.. slog i en 10L soppa, o körde ut på gårn o skulle ta en vända runt garaget.. i bilen dör, får iongen soppa, kommer fram till att, när jag skulle ha loss anslutningen på tanken när den va ur, så gick den sönder oajg fick borra ur den, o jag har borrat hål i ett rör som går ner i botten på tanken (så pumpen ska suga soppa även med lite bensin i tanken) jobbigt sätt att få reda på det, men jag har funderat lite på hur fan det funkar så..

tur att Goran (morbror) har en tank liggandes.. :D

nåja, hinner nog byta tröskeln på vänstersidan oxå.. har bokat bes tid i solna kl. 14 på fredag.. har ju 2 nätter o 1½ dag på mej.. jag hinner..

Rogge

Inläggav Wire72 » 2008-08-07 07:14

:lol: Maximal otur med röret i tanken.. Man jobbar så mkt bättre när man har lite tidspress på sig :wink:
Wire72

FöregåendeNästa

Återgå till Showroom