Lite bilder på min 144 71:a som jag köpte i fjol, den står på tur bara min 244 blir klar så det finns plats i garaget.
Det som ska göras först är att laga lite rost och måla hela bilen byta främre stötfångaren då den är lite stukad, sen efter det så blir det nog en översyn av drivlinan och renovering av motorn och byte av värmekran då det inte går att stänga av värmen.
Bilen har jag sett hela min uppväxt då den stod i garaget på Frösön bredvid mina föräldrars plats och farbror Pelle som ägde bilen då sen 74 (tror jag) var alltid väldigt noga med service och tvätt och bilen stod alltid i garaget sommar som vinter när den inte användes.
När farbror Pelle senare gick bort på 80-talet gick ägandet vidare då till hans dotter, bilen den användes som bruksbil dock med lite sämre underhåll än när hennes far ägde den. Senare köpte dottern en nyare bil och Volvon ställdes bort i deras stuga 2 mil norr om Gäddede i väntan på att hennes barnbarn skulle få överta bilen, jag sa till henne då att om dom skulle sälja bilen kunde dom höra av sig vilket några år senare just hände. Det visade sig att barnbarnet hellre ville ha en ny cykel än en gammal volvo så jag slog till direkt och tog min 245:a och biltrailer gjorde resan upp o tillbaka på 60mil och hämtade hem bilen till min gård där den nu luftas lite nu o då när tid finnes och ska som sagt in i garaget för lite "Makeover" så fort det blir ledigt där.
Bilen har nu gått drygt 28000mil startar utan problem och allt utom värmekranen verkar fungera, monterade i en gammal Blaupunkt 2-axlad radio i det tomma radiohålet för det såg lite tråkigt ut med bara ett hål. Även städat ur den ordentligt då ingen verkar ha gjort det på minst 10år, hittade några av original verktygen men långt ifrån alla. Men på det stora hela är bilen i gott bruksskick.
/Micke