Originalfantaster kan klicka på \"Bakåt\"
För er som orkar titta vidare började det hela med en 142 -70 som jag köpte i Skellefteå. Gick allmänt dåligt vid inköpet och tickade en hel del, vilket visade sig bero på felmonterad fördelare och dåligt fastskruvad vipparmsbrygga

Köpte den mest för att ha nåt att köra med medans jag uppdaterade 242:an som står i bakgrunden:

Efter ca ett år bestämde jag mig för att det var dags att göra något med 140:n så jag for på lokala bildemonteringen och köpte mig den här:

En M50B25 från en BMW 325 E36
Den passade nästan helt smärtfritt i 140:n

Bara att börja bygga igen

Blev för trångt för grenröret med innerskärmarna på plats så dom fick pensioneras

Inhandlade mig en uppsättning fälgar som egentligen är tänkta till en XC90, 8,5x18\" med 225/40/18, trååångt blir det

Framljusen fick också lite BMW-attribut

Kardantunnel fick dessvärre byggas om hela vägen för att kardanen hamnade lite högre, inte alls roligt jobb :/

Mr. Holset kom visst och hälsade på också

Avgassystem på plats

Huvudströmbrytare och instrumentpanelen kom också på plats

Kylare, IC och en lite annorlunda placering av generatorn

Går lite segt med den, blev lite mer arbete och pengar än jag trodde med den, men det rör sig sakta framåt. Just nu håller jag på att installera ett värmepaket. Sen ska ett tryckrör tillverkas, en bogserögla fram svetsas fast och en förardörr till en 142 -74 eller 242 75-77 hittas...sen ska allt rivas isär så jag kan komma åt och svetsa allt som jag inte kommer åt nu och så ska allt slipas och målas och monteras ihop igen
Någon som har ett vettigt färgförslag till bilen?