Sådär, nu äre la dags att man lägger upp nån form av projekt tråd här.
Bilen det ska handla om är en pärlgrå 142L av årsmodel 1971 som när jag köpte den kändes riktigt fräch men nu efter tusen mil och 2 månader senare inte käns riktigt lika fräch. inga stra fel i sig men listan med småfel börjar bli rätt lång. och just i dag känns den lite extra sunkig men det kan ju faktist bero på att den krånglar ordentligt för första gången just idag.
Först och främst la motorn bara av och gick inte att starta igen, efter en smärre felsökning visade det sig att det antagligen var skit i förgasaren så den gjorde jag rent. med motorn igång igen så hinner jag köra en kilometeter innan jag märker att bromspedalen sjunker när man trycker halvhårt, efter några yterligare inbromsningar försvinner bromsverkan totalt. Eller ja, aldra längst ner i botten tar ju pedalen men det beror ju på att jag bara har en krets kvar.
Så först ville bilen inte gå frammåt och sen ville den inte sluta gå frammåt. Och med dom orden har jag beklagat mig färdigt och skulle i stället vilja ha lite tips.
Den behållaren som är tom är den närmast bromsservot, är det primär eller sekundär?
Vilken krets tar på vilka hjul?
Finns det något bromsrör till den kretsen som är tom som det är vanligt att det rostar av? (sitter gamla stålrör runt om så skulle inte bli förvånad)
Tyvär vet jag ännu inte varifrån det läcker då det varit millt sagt blött här i göteborg i kväll så det är lite smått omöjligt att kolla efter läckor:P
Det var allt jag hade att säga nu, bilder ska jag försöka ladda upp några i morgon när jag tömt kameran:)