Denna tråd kommer att handla om hur min blå dam från 1971 blir fixt och fin. För min del finns det inga som helst intentioner att det ska bli tufft eller fränt, trimmat eller något i den stilen det är liksom inte min grej sånt där. Jag vill att min dam ska vara precis vad hon är, en Volvo från 1971, ingen leksaksbil med en massa extrajox. Hon kommer at vara hyfsat original men jag tänker inte leta mej blå efter en ÄKTA Volvoskruv å saker i den stilen.
Damen är min förstabil i dubbel bemärkelse, jag har aldrig ägt en bil tidigare och även om det finns en Volvo till i familjen så kommer den blå att vara min.
Eftersom jag inte har sådär jättemycket erfarenhet av att skruva bilar så får jag ta till hjälp. Kim, Overdriver här på forumet är en av mina bästaste vänner och han bistår med massor, både info och rent praktiskt. Jag har definitivt inget emot att skita ner mej och slita, eller om det blir långa dagar i garaget, jag vet ju att det lönar sig i längden, jag kommer att få lön för mödan osv... Jag antar att det lyser igenom väldigt mycket, att jag är topp tunnor jätteförälskad i min bil, så är det bara. Än så länge får jag inte ens köra henne själv... men snaaart är körkortet färdigt å då *ljuv suck* ska vi yra runt och köra rundor, den illblåa och jag.
Jag tar gärna emot vettiga tips och bra ideér men skriv så att jag förstår, många fackuttryck har än så länge inte fastnat. Jag läser massor och frågar om jag undrar något å jag lär mej hela tiden nya saker.
/ANNA