Jag vet att många, med mej har ryggstöd i sina 140:ors framsäten som inte är så hiiiimla bekväma pga att där går en metallstav rakt över sätet och stoppningen med åren försvunnit så att metallstaven skaver mot ryggen. Jag antar att de flesta förstår vad jag menar .
Om man inte har ork, vilja, råd, tid eller lust att börja dona med att byta ryggstöd alt öppna upp och sätta i ny stoppning så är detta stag ett aber. Då behöver man ett svankstöd att sätta mellan rygg och ryggstöd.
Jag har ett litet som jag fick med när jag köpte min Blå Dam men eftersom jag är en ganska liten tjej så tenderar ju det där lilla skyddet att flytta på sig. Min lillasyster har precis samma problem i sin Bubbla från ´65. Syrran är också rätt liten och har ett skavande stag i förarsätets rygg. Vi har letat ööööööverallt efter svank/ryggskydd utan att hitta några vettiga.
Igår var jag inom en Nettobutik, i ett helt annat ärrende å då låg det massor av ryggdynor bland deras bröt å prylar. Rätt rejäla, stadiga och diskret gråsvarta å dessutom med övrdragstyg som går att ta bort och tvätta. Ynka 89 kronor styck, som hittat. Givetvis köpte jag en ryggdyna till mej och en till syrran.
Jag ska ju fixedona mina säten "snart" men sålänge....