Själv brukar jag ha ett fäste för fyra extraljus, ett rör som man svetsar på 4 plattjärnsbitar på i princip, och två fästen in och fästs i fronten (mellan grill och front sticks det in), då behövs ju tyväörr två hål.
Har haft en liknande variant som du också, men blev less på att man gatt loss med kofångaren för att montera/demontera. Annars tycker jag det är bra, men jag själv skulle göra två fästen som sätts fast i dom innre skruvarna för bärjärnen och bocka ut och sedan fästa ett rör i det, i det röret svetsar man sedan fast 7st plattjärnsbitar med 13mm hål. DÅ kan man variera mellan 4, 3 eller två ljus.
Det jag inte gillar med din variant är att extraljusen kommer både för lågt och för långt fram, ser mer harmoniskt ut om man får dom i ungefär samma höjd som vanliga ljusen, och så tätt mot grillen som det går. Blir även lättare att staga dom i överkant då också (det värsta jag vet är extraljus som fladdrar, även om det knappt märks).
Men extraljusfästen finns det ju så oändligt många lösningar på, o alla tycker sina varianter är bäst
Nu har jag ingen närbild på mitt fäste, men såhär ser det ut då ljusen är monterade vad gäller placering (klicka för större):