Påminnelse om användarnamn/lösenord Glömt användarnamn/lösenord? | Registrera Registrera
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Panelbiten framför passageraren

Panelbiten framför passageraren

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

Panelbiten framför passageraren

Inläggav Epsi » 2008-05-11 15:53

Efter ett litet missöde så behöver jag byta ut panelbiten som sitter runt radion, värmereglagen, ciggtändaren mm. samt den plastkromlisten runt panelen. delarna har jag införskaffat men jag har ingen aning om hur jag ska få bort grejerna som sitter på...

Alla grejer som sitter i just den panelen får jag bort förutom ciggtändaren? och listen runtom, hur får jag bort den dit med den nya utan att göra sönder den?

jag pratar alltså om 1971ans panel.

Ska föresten köpa mig en 145a i veckan, reservdelsbil nästan rensad redan men rostfria skärmar som jag vill åt. den rostfria grundmålade bagageluckan kanske nån är intresserad av?
Epsi

Inläggav Amarace » 2008-05-11 16:48

Tändaren är en hylsa som är pågängad bakifrån panelen. Du måste alltså försöka hålla emot på framsidan (med finger el mejsel brukar gå att sticka in och hålla emot med) och skruva loss hylsan bakifrån.

Listen är bara dittryckt runtom själva panelen, så när du har panelen loss är den bara att dra loss och trycka dit på den andra som du ska sätta dit istället. Brukar inte sitta fast hårt.
Amarace

Återgå till Övrigt