Påminnelse om användarnamn/lösenord Glömt användarnamn/lösenord? | Registrera Registrera
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Få tag på lackfärg 46.

Få tag på lackfärg 46.

Allt som inte passar in i original eller trimmat/ombyggt. Bör vara 140 eller 164-relaterat.

Få tag på lackfärg 46.

Inläggav Epsi » 2008-09-10 20:37

Polarn ska rostlaga och kommer behöva ny lack på bitarna sedan. hon undrar var man kan få tag på rätt lack då alla firmor vi hitils hört med säger att den inte går att få tag på längre. naturligtvis inser jag att det går att blanda ihopp den men finns det någon som har ett bättre alternativ? Eller kan tipsa om en firma i gbgområdet som blandar lack?

Tack på förhand:)
Epsi

Inläggav Amarace » 2008-09-10 20:46

Vilken lackeringsfirma som helst ska väl kunna blanda till den utan problem?

Finns väl inget sätt att få en färg utan att blanda på något sätt?

Du skriver att alla firmor säger att den inte går att få tag på längre, hur menar du då, som sprayburk eller som riktig 2 komponent?

Själv har jag några burkar Multona för 46, stämmer väldigt bra i färgen. Så är det småsaker kan ju nåt sånt kanske vara ett alternativ?
Amarace

Inläggav Hasse63 » 2008-09-10 21:13

Alla lackfirmor ska kunna blanda färgen i de literantal ni vill ha. De flästa ska även kunna blanda i en sprayflaska, den bör användas svarast.

På tillbehörsaffärer kan jag tänka mig att färgen är utgången på sprayburk...På OK/Q8 reade de ut (Califiniavit) för drykt en månad sen, så jag köpte alla 4 buskar + 2 likvärdiga för 42/st.
:arrow: http://www.volvoamazonpictures.se/
:arrow: http://imv68.blogspot.com/

____..)/.._____..)/.._____..)/..______..)/..______..)/.._____
¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯
Användarvisningsbild
Hasse63

Återgå till Övrigt