Påminnelse om användarnamn/lösenord Glömt användarnamn/lösenord? | Registrera Registrera
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Fler moderatorer som är här oftare?

Fler moderatorer som är här oftare?

Fler moderatorer som är här oftare?

Inläggav Amarace » 2007-05-18 13:07

Tycker det börjar bli mer och mer att \"skitinlägg\" ligger kvar väldigt länge, nu är det inlägg som legat mer än ett halvt dygn under \"Original\".

Kanske nåt att tänka på för Moderatorer att vara inloggad lite oftare? Eller ha fler som är här oftare än nuvarande?
Amarace

Inläggav JE Jr » 2007-05-18 16:13

Ja, vi skulle mycket väl kunna tänka oss att ha fler moderatorer.

/Johan
//Johan Eriksson
Användarvisningsbild
JE Jr

Re:

Inläggav volvo_144 » 2007-05-19 00:09

får jag bli moderator? :lol:
volvo_144

Inläggav Amarace » 2007-05-19 00:41

Tyvärr har det legat nu ikväll igen, kl 15.15 är det tidigaste ifrån (2 minuter efter att JE Jr postade ovan alltså), men det och andra ligger fortfarande kvar.

Tycker iaf själv att det inte är så kul med sånt skräp, skrämmer nog tyvärr bort användare.

Oki, att det kan ligga en stund, men vitsen med moderatorer är ju att dom ska vara aktiva på forumet så att sånt här kan tas bort så tidigt som möjligt.
Amarace

Inläggav Gunnar S » 2007-05-19 13:06

Nu är det så mycket skit på forumet att jag lägger ner ett tag.

Tappar lusten inför allt skräp & att det över huvud taget går att registrera sig som användare utan lite bättre kontroll från klubben/moderators sida.

Skärpning!!

Jag läser reglerna och citerar:

Kränkande/ stötande inlägg kommer inte att tolereras och din användaridentitet kan spärras!

Moderatorer: Gör om - Gör rätt! :evil:
Medlem nr: 624
Användarvisningsbild
Gunnar S

Inläggav 164E1975 » 2007-05-19 16:33

En moderator kan faktiskt inte göra så mycket mera än ta bort/ändra/flytta inlägg....

För att ta bort eller spärra användare krävs admin behörighet.

Och det är nästan omöjligt att göra så att spambotarna inte kan regga sig. Dom nästlar sig förbi det mesta...

Men dom ska raderas så fort det bara går.

Fast nu har det gått en bra bit över 24 timmar sen nån moderator tog bort eländet sist???
Användarvisningsbild
164E1975

Re:

Inläggav volvo_144 » 2007-05-19 16:53

164E1975 skrev:En moderator kan faktiskt inte göra så mycket mera än ta bort/ändra/flytta inlägg....
För att ta bort eller spärra användare krävs admin behörighet.
Och det är nästan omöjligt att göra så att spambotarna inte kan regga sig. Dom nästlar sig förbi det mesta...
Men dom ska raderas så fort det bara går.
Fast nu har det gått en bra bit över 24 timmar sen nån moderator tog bort eländet sist???

fixa sån som 740 klubben har?

jag får ju inte bli mdoerator :roll:
volvo_144

Inläggav 164E1975 » 2007-05-19 17:04

Och vad har 740 klubben?

Vi som inte är där har inte en aning om vad du menar?????
Användarvisningsbild
164E1975

Inläggav JE Jr » 2007-05-19 18:43

Som 164E1975 säger kan i som moderatorer tyvärr inte göra speciellt mycket mer än att ta bort inläggen för att sedan invänta att administratorn tar bot/spärrar användarna.

Tills nyligen har det inte behövts så många fler moderatorer, men nu har behovet uppkommit. Vi ska se över detta och utnämna några fler moderatorer inom det närmaste.
//Johan Eriksson
Användarvisningsbild
JE Jr

Inläggav Daniel » 2007-05-19 18:55

De spam-inlägg som dyker upp på forumet har fåniga rubriker som innehåller typ \"sex\" och liknande. Är man så lättstött att man inte kan läsa ett sånt ord så är ju det beklagligt.

Det som är väldigt stötande däremot är ju ofta själva inläggen och de länkar som finns i, men om man är lite klurig kanske man inte skall klicka på ämnet från början om man blir stött.

Visst skall sådant här inte förekomma. Nu använder vi oss av Bilias phpBB enligt beslut och de klarar varken av att hålla scriptet uppdaterat eller lägga till de nödvändiga moduler/modifieringar som krävs för att hålla spam:are ute.

En normal vardag är jag inne och modererar 6-10 gånger.

Alla vardagar är inte normala.
Mvh
Daniel
Webmaster/Valberedning 140-klubben
Användarvisningsbild
Daniel

Re:

Inläggav Gunnar S » 2007-05-19 23:13

Daniel skrev:De spam-inlägg som dyker upp på forumet har fåniga rubriker som innehåller typ "sex" och liknande. Är man så lättstött att man inte kan läsa ett sånt ord så är ju det beklagligt.
Det som är väldigt stötande däremot är ju ofta själva inläggen och de länkar som finns i, men om man är lite klurig kanske man inte skall klicka på ämnet från början om man blir stött.

Ovanstående svar betyder alltså att jag och andra som tycker illa om det här dravlet får stå ut eller hålla oss borta från forumet?

Detta är ett forum som väl uteslutande skall avhandla frågor som rör Volvos 140 serie. Jag är inte särskilt lättstött men blir ordentligt förbannad varje gång jag ser att sånt här skit ges utrymme på vårt forum. Dessutom har jag lyckats väcka min 10 årige sons intresse för gamla volvobilar och gillar inte tanken på att han ska utsättas för dumheter med sexanknytning, också här...

Webmaster ska inte behöva tvivla på min eventuella klurighet.

Ta i stället och skärp upp rutinerna kring rättigheterna till inloggning på klubbforumet.
Användarvisningsbild
Gunnar S

Inläggav Daniel » 2007-05-19 23:36

Forumet ligger helt och hållet hos Bilia, enligt beslut, och är helt och hållet utanför vår, klubbens, påverkan.

Vi finns bara med som moderatorer och kan inte \"skärpa upp\" någonting alls.

Självklart skall inte \"sånt här skit ges utrymme på vårt forum\", men det handlar som du säkert själv förstår, inte om att utrymme ges utan att utrymme olovligen tas.
Mvh
Daniel
Webmaster/Valberedning 140-klubben
Användarvisningsbild
Daniel

Inläggav Rogge » 2007-05-20 01:25

.. o sen även om man är moderator så har man ju arbete o privat liv som måste få gå före, alla kan ju inte va online hela tiden..

jag stör mej med på alla spam inlägg, men det är ju på nästan \"alla\" forum, det går ju inte att komma ifrån, man får bita ihop o stå ut o hoppas att moderatorerna gör sitt bästa. de är ju inte mer än människor, eller?
Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Medlemsnr: 1945
Rogge

Inläggav Gunnar S » 2007-05-20 10:49

Tack för klargörande svar. Jag har gått omkring med en viss övertro på moderatorers makt. Förstår nu att alltsammans ligger utanför er kontroll.

Då tar någon ett snack med Bilia kanske...

Nu ska jag bara slappna av & sitta ned.
Användarvisningsbild
Gunnar S

Inläggav C Upp » 2007-05-20 16:50

Jag skulle kunna tänka mig att hjälpa till med att ta bort spam-inlägg här, ifall ni vill ha mig som moderator. Kan ju i alla fall anmäla mig som frivillig, då jag är inne här på forumet minst 10 gånger/dag då jag är hemma. Även mycket på nätterna när de flesta skräpinlägg läggs in.
Användarvisningsbild
C Upp

Re:

Inläggav Amarace » 2007-05-27 09:55

Daniel skrev:De spam-inlägg som dyker upp på forumet har fåniga rubriker som innehåller typ "sex" och liknande. Är man så lättstött att man inte kan läsa ett sånt ord så är ju det beklagligt.

Visst skall sådant här inte förekomma. Nu använder vi oss av Bilias phpBB enligt beslut och de klarar varken av att hålla scriptet uppdaterat eller lägga till de nödvändiga moduler/modifieringar som krävs för att hålla spam:are ute.

En normal vardag är jag inne och modererar 6-10 gånger.
Alla vardagar är inte normala.

Det jag menar är inte att ni gör ett dåligt jobb, jag menar att ni som finns som modererar kanske inte räcker till ibland.

Det har heller inget med att göra att jag inte skulle tåla såna ord m.m. Men för en ny användare som hittar hit för första gången kan sånt vara nog för att dom aldrig mer ska iddas komma hit, alla är inte lika tåliga och vet inte om att det tyvärr förekommer på såna här forum.

Man bör vara rädd om alla som hittar till en sida (tycker iaf jag), oavsett om det är till forumet eller till själva huvudsidan.

Sen är det ju så att moderatorer bör vara inne på sidan rätt så frekvent, kanske kolla av med resterande moderatorer vilka tider som täcks upp så att det alltid finns nån moderator som är inne på forumet oavsett tidpunkt (inte mitt i natten då såklart), eller tillsätta fler moderatorer som täcker upp.

Jag sitter själv på forumet väldigt ofta, både då jag jobbar och är hemma och inomhus så det märks när det inte fungerar med modererande av olämpliga inlägg.

(man har ju sina forum som besöks i en viss ordning o det rullar bara runt :) )
Amarace

Inläggav Hasse63 » 2007-05-27 11:56

Håller med föregående talare.

Ofrast eller alltid så låger skiten i samma tråd. På amazonforumet så hamnar det i Trimmad Motor, varför?

Inget illa menat nu...

Skiten slöar mer forumet (har jag fattat det som) detta och amazonforumet är \"lika\" utsatta och ligger på samma server (tror jag) och har då samma huvudansvarig som jag fattat är lite slö eller inte har tid att rensa bort skiten. :wink:

Vid \"postningar\" så är detta och amazonforumet slöare än \"privata\" forum, det har mer tid åt att rensa?
:arrow: http://www.volvoamazonpictures.se/
:arrow: http://imv68.blogspot.com/

____..)/.._____..)/.._____..)/..______..)/..______..)/.._____
¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯
Användarvisningsbild
Hasse63

Inläggav volvo_144 » 2007-09-20 17:41

på 740 klubben är de ett nummer man ska skriva de klarar inte spambotarna eller va dom kallas eller sen kan man göra så att man måste va online typ 5timmar innan man kan skriva nått? eller så att man får tt aktiveringsmail typ de borde oxå gå
volvo_144

Återgå till Om Forumet