Var köper ni torkarblad till era bilar? och framförallt fästet mellan blad och torkararm?
Hade äntligen fått igång laddningen efter motorbytet och skulle åka å tanka en snabbis nu, bilen har stått med kupévärmare å var bara lite fuktig ovanpå då det bara är 4 minus här nu. Soppar av den lilla snön som fans på bilen, kollade att torkarna släppt från rutan och la på bateripolen, startar bilen å kör iväg, efter fem minuter börjar de rinna upp vatten av vinden å när jag slår på torkarna hör jag bara ett knäpp, tänk helljusrelä typ. torkarbladen står kvar i viloläget men armarna börjar gå över rutan... De stämmer fan de där om att en gammal bil måste ha ett fel eller två för att fungera normalt..
Men iaf, Alla tidigare gånger jag köppt blad till 140n har jag användt dom fästena som satt på när jag köpte bilen, altså dom två som gått sönder nu. främst pga att jag aldrig köppt några specialanpassade blad och addaptrarna jag fåt med har aldrig passat tillfredställande... Så var får jag tag på dom? är alltså till den gamla torkarmekanismen jag pratar om..
Om någon för övrigt har ett bra tips på någon som säljer BRA blad i rätt lägnd så är det också välkommet.. hitils bara hittat biltemas i rätt lägnd och dessa är...mindre bra.