Påminnelse om användarnamn/lösenord Glömt användarnamn/lösenord? | Registrera Registrera
Svenska Volvo 140-klubbens forum • Som på julafton

Som på julafton

Allt som rör originalfrågor kring 140-serien och 164. Vad satt för däck på från fabrik? Hur byter man krängninghämmarstag? o.s.v.

Som på julafton

Inläggav Maxax » 2012-04-24 14:38

Jag har länge retat mig på ett ganska stort hål på stolsklädseln på förarsidan.
Det som har retat mig ännu mer är att jag inte köpte klädsel när fick reda på att det fanns för 150 kr per del.
Men nu har jag äntligen tagit tag i problemet och beställt ny (NOS) klädsel från VP. Det kom hem igår och det är ungefär som på julafton när man var barn.
Det är något visst med att packa upp nya delar, Volvo original, som förmodligen är tillverkade för över 40 år sedan.

Nu återstår det roliga jobbet med att plocka ut stolar och soffa och klä av och på.

/Björn
Maxax

Re: Som på julafton

Inläggav Daniel » 2012-04-24 15:15

Finns inget roligare än originaldelar!
Var försiktig vid påklädningen bara så du inte råkar slita sönder någon del i frustration. Ryggstöden på framstolarna kan vara ganska bråkiga.
Mvh
Daniel
Webmaster/Valberedning 140-klubben
Användarvisningsbild
Daniel

Re: Som på julafton

Inläggav pvfreak » 2012-08-13 22:01

De har ju även ny stoppning ifall den är nedsutten. Har också trasig förarstolsklädsel på min. Men det är galonet på sidan på sittdynan som är sprucket.
Tror att det kan bero på att den är lite nedsutten. Ska nog köpa ny stoppning också. Gjorde misstaget att bara köpa klädsel till förarsidan först. :oops:
Skyndade mig att köpa även passagerarsidan då färgskillnade blev för tydlig. :)
Bild

Medlem 2377 i Svenska Volvo 140-klubben
pvfreak

Återgå till Original