Tjenare, problemet jag vill ha hjälp med nu är lite svårt att förklara. Jag tycker nämligen att den inte går så mjukt som den ska göra, inte som när vi hämtade den i umeå, motorn går väl sådär, har inte ställt tändningen efter några speciella mått utan har bara gått på känn då jag har gjort de på alla andra bilar ja haft och de blivit perfekt. Om man till exempel ligger i 90 och varvar ganska gött så då går den jämnt och fint inga problem, men de är just då du trycker på, alltså ska accelerera upp då tycker ja inte den går så jämnt utan man känner som varenda varv i pedalen osv haha det är inte lätt att förklara =) När den står på tomgång går den ganska bra, har jämnt och fin tomgång på 1000varv prick, den ger iväg en smäll var sjätte sekund på tomgång ungefär, inga stora smällar. Sen kör jag bara med en ljuddämpare, alltså avgasröret slutar vid bakaxel då ja inte köpt nya avgasklammer än, kan de vara de som gör att man upplever att den går lite ojämnt? Ska försöka förklara så gott de går, själva motorn går absolut inte ojämnt så utan de är som när du accelererar så blir de inte det här sköna jämna då du gasar utan mer som att man känner hur motorn tänder varenda gång. fattar nån ?:) Ungefär som att man har skit lågt ställd tändning då kan ja tänka mig att de blir så men de jag har inte lågt ställd tändning.
Sen angående ventiler, har ställt alla på 0.4 men upplever lite ventilknack när man ligger på högre växel på låga varv, är de vanligt? På tomgång knackar de absolut ingenting men som ja sa på högre växlar och lägre varv