Är det någon större märkbar effektskillnad mellan orginal b18 vs b20?
Jag har du skrotat ner mitt gamla duett-pickup lik (ingen orginal). Och det satt en b18 i den som verkar gå riktigt fint, jag har bara kört den några gånger dom senaste 7-8 åren. När man flyttat omkring den på gården...
Den går då bra mkt jämnare och tystare än b20 som sitter i min 145a, b20in har iofs dubbla su som säkert behöver kärlek men ändå.
Mina funderingar är om jag ska sälja iväg motorn eller spara den som reserv till 145an eller pv:n. Den är ju komplett med allt på, även 4 växlad låda. Så det är ju bara att hänga i den.
Som skrotsamlare så sved det ju bara att skrota duetten nu, och att göra sig av med en fin motor svider ju det med. Men jag har en annan b20 ståendes, som ska vara renoverad. Dock av en person som jag inte vet hur noga han är. Fick köpa en weber 36/36 billigare om jag tog motorn också.
Men allt tar ju plats...
Och om man ska sälja b18 motorn, med växellåda, förgasare (stromberg) generator och startmotor. Vad kan man begära tycker ni?
Som det känns nu så får den bli tvättad och undanställd, men plats och lite pengar lockar det med... Vad säger ni gamla rutinerade rävar? Man kan ju inte spara på allt, men en liten motor....