av ANNA » 2013-06-15 01:27
Följdfråga: Verktyg... de dämpare som jag vill ha loss sitter alltså i en donatorbil som inte har någon bagagelucka. Gångjärnen sitter dock kvar. Dämparna är alltså inte ihoptryckta. Det sitter några sprintar där... Jag vill undvika att jag eller "kumpanen" får studsande bildelar i skallen när vi tar loss dämparna. Som jag förstår det måste vi trycka ihop dämparna innan vi plockar loss dem, eller hur?
Metoden/specialverkyget som beskrivs i den gamla tråden som finns länkad här verkar omständig. Verktyget ska tydligen vara:
"typ ett plattjärn med vinklar i båda ändar som har urgröpningar för att kunna kroka fat i dämparna. Man öppnar bagageluckan helt, trycker ner den en bit och krokar på verktyget, öppnar luckan helt igen och så har du hela paketet i handen. sen får man knalla till skruvstädet för å få bort dom ifrån verktyget."
Vi kan inte släpa med oss ett skruvstäd till skroten och eftersom vi vill ha loss båda dämparna kan vi inte åka hem med en sittande fast i verktyget. Å vad är det för verktyg, det där "typ ett plattjärn..."? aldrig hört talas om eller sett...
Är det verkligen såhär superomständigt???
I Think and Wonder, Wonder and Think...