Förlåt en dum fråga, är handbromsen ett särskilt problem för dessa?
Jag vet inte hur jag ska lösa problemet med handbromsen, 3 oberoende verkstäder har fått i uppdrag att ordna handbromsen. Ingen lyckas, trots att jag ger dem orginal verkstadshandbok från -72 på framsätet. Är de okunniga och för lata för att ta bort bromsskivan och smörja upp och kontrollera bromsbackarna? Jag vill ju ogärna så och berätta för verkstadschefen vad som måste göras. De verkar bara testa att justera in vajern och möjligen försöka ställa justerskruven genom hålet.
Jag vet att jag nog är för godtrogen och snäll, men sist skrev jag en skriftlig order och la på sätet, trots det ryckte de bara på axlarna, övriga arbeten var utförda men handbromsen "gick inte justera" alternativt "vi hade inte tid".
Snälla någon som kan ge råd? Varför klarar inte en normal verkstad ett sådant jobb?
Fick en tvåa nu på besiktningen, enda anmärkningen. Men det var ju helt rätt för handbromsen tar för dåligt.
Jag måste lägga till att jag är sjuk, har kroniska sjukdomar som gör det svårt att göra de själv. Har svårt med styrkan i händerna.