SuperDuke skrev:Finns det att få tag original mattor till 144 .Eller är det bara dom här egen klippta mattorna på olika nos affärer.Jag kollade med typ mekonomen men deras va som så sladdrig ..
Kan du möjligen precisera dig lite. Är det gummimatta till en tidig 140 du letar? Hela golvet alltså?
Problemet här är att tiden har gått och gummit åldrats så att bara fragment återstår. Jag upptäckte detta själv i samband med karossrenovering på 90-talet. Mattorna plockade jeg ur och vek ihop. (!!!) När det var dags för återmontering var det bara fnöske kvar av mattorna. Blir inget vidare när man försöker laga heller.
Är det också som Ola säger så återstår ändå att leta på skrotar och i reservdelsbilar. Detta är knappast en produkt som ligger på lager, NOS.
Med textilmattorna är läget något annorlunda. Har du lite tur hittar du rätt kulör i en bil och kan, efter rengöring placera dina "nya" mattor i din egen bil.
Jag antar ändå att det är gummiversionen du söker. Ett avsteg från absolut original kanske skrämmer men får duga när det inte finns något alternativ.