Hej!
Jag har en 144 GL-74 som inte går på alla cylindrar. Jag har felsökt på allt och har hittat ett fel men fattar inte varför den inte funkar.
Den får inte bränsle på 1ans cylinder. Jag har bytt spridare och kan flytta felet till andra cylindrar och jag byter plats på tex 1 och 2ans cylinder. Det är alltså inte något fel på spridarna utan den verkar inte som om det kommer tillräckligt med bränsle ur Bränslemängdmätaren på urtag nr1.
Kör jag alla spridarna löst så kommer det bränsle från 2,3 och 4an direkt men 1an kommer det senare ur. Man måste öppna spjället ett par cm för att 1an ska sätta igång och spruta/duscha och då har övriga redan duschat ett tag.
Plockat isär mängdmätaren men inte delat på den men ser inget fel. Plockade isär en annan för att se konsruktionen och det är ju inget i den? Skräp? Jag har blåst genom alla hål från båda hållen och det pyser överallt, även från 1an.
Jag har tyvärr ingen annan mängdmätare att prova med men har någon annan stött på detta problem tidigare?
Jag är rätt tömd på ideer så nya önskas.. Jag har bränsletryck på 4,5 bar så det funkar....