Som rubriken lyder så är det bara ibland som motorn rycker och bluddrar.
Jag har provat olika fördelare, nu har jag en 123gt utan vackuum med elektronisk tänning. Jag har ”nya” tändstift(ca 12 månader) och tändkabkar rotor fördelarlock och tändspole .
Jag har provat olika förgasare enkel stromberg o Su . Nu för tillfället har jag dubbla Su.
Det verkar som om bilen inte får bensin, men bensinpumpen pumpar fram bensin, dock är bensinfiltert oftast tomt? Jag har även bytt främre motor kuddarna,så jag har den bakre kvar att byta.Har ochså byt hela avgassystemet.
Vanligast är när man kört en stund och att den blivit varm. sedan stänger av bilen och t.ex tankat. Man kör iväg och vill man dra på så orkar inte bilen. Den rycker och beter sig konstigt? Men ligger man o kör jämt inget gaspådrag så märks inget? Så bluddrar bilen när man stannnar med motorn igång, då får man varva på ganska hårt för att komma iväg. Sedan väl hemma när man ska stänga av bilen så baktänder den?
Jag har ställt tändningen med stroblampa att vid ca 1500varv 23grader vad det stod i min Volvo bok.
Jag kör ochså på 95oktan med blyersättning. Hällde i stp rengöring för någon vecka sedan utan något större resultat. Jag ligger runt 1liter vid blandad körning.
Tycker även att bilen/motorn vibrerar väldigt mycket. Det är ganska jobbigt att köra 100km i ett sträck.