Tjena!
Förra veckan så märkte jag att det gnisslade från motorn och det luktade bränt gummi när jag drog på med bilen, så jag öppnade motorhuven och upptäckte att generatorremmen hade vänt sig ut och in, senare gick den av på hemvägen efter att jag hade märkt att den vänt på sig.
Köpte en ny rem på mekonomen och satte dit, allt var frid och fröjd tills i morse när jag körde en polare runt 2 mil och släppte av honom, under färden så upptäckte vi att det luktade brännt gummi igen så när vi kom fram så kollade jag och då tyckte jag remmen satt löst så vi lossade generatorn och spände remmen, åkte hem och ställde bilen, sen skulle jag iväg lite senare på kvällen, så jag startade bilen och åkte, i första kurvan så gnisslade det till lite och sen hörde jag att remmen kick av så jag hoppade ut och kollade och mycket riktigt så var den av, hängde under bilen, den hade alltså slitits av, inte som att den var klippt utan verkligen slitits av och den saknade 3 - 4 tänder på ett ställe så jag undrar kan jag ha gjort något fel när jag drog åt eller satte dit den eller blev jag bara offer för en dålig rem?
Tack i förväg för snabba svar.