Hej, jag är ganska ny på forumet och tänkte att jag skulle lägga in en bild på min 144 GL, den är helt klart i bruksskick och jag har väl inga ambitioner att totalrenovera den, dock kommer den väl att genomgå en rullande uppfräschning. Egentligen är jag mer svag, som de flesta andra, för de tidigare 140-modellerna, har sedan förut en 145-69 och en 144s -68, men när jag såg denna 73:a kunde jag inte stå emot, det var ju trots allt en GL.... modellen växer faktiskt .
När jag köpte den hade den genomgått en en lättare ungdomifiering med solfilm, för breda bakdäck med moderna alufälgar sportfjädrar mm. sportfjädrarna sitter kvar men jag kunde nyligen ersätta hjulen med ett set halvrisiga ATS-fälgar som jag köpte till ok pris.
I övrigt är insprutningen utbytt mot weber 36/36, e-toppen sitter kvar och på avgassidan sitter 4-1 extraktor och 2,5" -2" avgassystem. m41 sitter också kvar vilket gör den till en fantastisk bruksbil. Det jag saknar mest nu är skinnklädseln, så om någon har en över så är jag intresserad.
mvh Niklas